آیا ورود ویروس کرونا به ایران باعث تغییر رفتار خرید شده است؟ ویروس کرونا چه تاثیری بر بازار شب عید ایران داشت؟ خرید اینترنتی چه کمکی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می کند؟ …
این سوال هایی هست که به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

با شروع ماه پر سفارش اسفند و نزدیک شدن به ایام شب عید نوروز خبر ورود ویروس کرونا به ایران رسانه ای شد! البته همه شنیده ایم که این ویروس تا 14 روز قبل از بروز علائم در کمون اولیه پنهان هست و علائمی از آن وجود ندارد. پس احتملا در روز 22 بهمن و انتخابات مجلس ویروس کرونا در حال انتقال و شیوع گسترده بوده است و الان که مشغول به نوشتن این مقاله هستیم 28 اسفند 98 بیشتر از 17000 ایرانی را در سرتاسر کشور مبتلا کرده است و جان بیش از 1000 نفر از هم وطنانمان را گرفته است.

با توصیه های سازمان بهداشت جهانی و پیامک های وقت و بی وقت آقای V.Behdasht حضور های غیر ضروری در اماکن عمومی بسیار کم شده است دانشگاه ها و مدارس در اکثر مناطق تعطیل شده است و اگر در روز ها پر التهاب شب عید انتظار دیدن راهرو های مملو از جمعت مراکز خرید را تا پس از نیمه شب داشتید متاسفانه واقعیت در سال 98 کاملا برعکس هست تمامی مراکز خرید با محدودیت زمانی تا اوایل شب باز هستند و راهرو های متروکه کاسبان فروشگاه های خرده فروشی را چشم انتظار نگه داشته است.

بعد از اخبار شیوع گسترده ویروس کرونا موجودی ماسک و محلول های ضد عفونی در اکثر داروخانه های کشور به خصوص پایتخت به پایان رسید و تقاضاها به سمت داروخانه های آنلاین روانه شد و شاهد رشد چندین برابری این کسب و کار ها شدیم. فروشگاه های اینترنتی دیگر نیز بیش از سال های گذشته فروش بیشتری را تجربه کردند و به نوعی شاهد تغییر رفتار در بین مردم شده ایم که فروشگاه های اینترنتی سهم بیشتری از خرید آفلاین را به خود اختصاص دادند.

اما متاسفانه برخی از فروشگاه های اینترنتی که مشتریان سازمانی داشتند کمتر از پیش فروش شب عید خود را رقم می زنند. امید است که با ورود به فصول گرم سال و خروج از بحران ویروس تنفسی کرونا شاهد بازگشت جامعه به شرایط عادی باشیم ولی با حفظ کاربران جدیدی که در بحران به خرید اینترنتی روی آوردند این فرصتی هست که فروشگاه های اینترنتی بتوانند کاربران جدید خود را که به سختی سمت خرید اینترنتی میرفتند را وفادار کنند.

برای مشاهده تاثیر ویروس کرونا بر دیگر استارت آپ ها و کسب و کار ها میتونید به گزارش سایت تکراسا مراجعه کنید

شرکت لینک اکسپرس نیز طی همکاری گسترده با اغلب داروخانه های آنلاین سهم زیادی در تحویل مرسولات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا را در اختیار دارد و با رعایت اصول بهداشتی و تمهیداتی در تحویل مرسوله به گیرندگان کمک به بهبود و حفظ شرایط قرنطینه می کند.