در این بلاگ میخواهیم با نرخ گذاری شرکت پست و فاکتور هایی که روی قیمت و تعرفه پست دخیل هستند آشنا شویم.

سه عامل اصلی هزینه پست مرسوله را مشخص می‌کند
۱. وزن و ابعاد مرسوله
۲. مسافت مبدا تا مقصد
۳. سرعت ارسال

شرکت پست جمهوری اسلامی
شما می‌توانید با مراجعه به بخش محاسبه نرخ سامانه پست و انتخاب نوع سرویس ( پست ویژه، پست پیشتاز و پست سفارشی)، وزن مرسوله و در ادامه انتخاب شهر مبدا و شهر مقصد تعرفه پست بسته خود را محاسبه کنید.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با سپاردن بسته خود به هر باجه پستی یا دفتر پیشخوان دولت در شرایط برابر با قیمت های مختلفی مواجه شده باشید. علت اصلی این تفاوت قیمت که می‌تواند تا 10 هزار تومان برای هر بسته باشد سرویس های اضافی هست که روی ارسال اضافه می‌شود و خیلی اوقات بدون درخواست مشتری این سرویس‌ها افزوده می‌شود. در اینجا به برخی از این سرویس ها اشاره خواهیم کرد:
سرویس شناسه الکترونیک، آگهی تحویل و آگهی تحویل الکترونیک که جمعا میتواند ۴۴۰۰ تومان به هزینه ارسال شما اضافه کند همان کد رهگیری هست که بدون انتخاب این سرویس ها هم موظف هستند در اختیار شما بگذارند تا با استفاده از آن و مراجعه به صفحه پیگیری مرسوله پستی بتوانید از وضعیت و سوابق ارسال بسته خود مطلع شوید.
سرویس شکستنی و ارسال مایعات که جمعا میتواند ۳۰۰۰ تومان به هزینه ارسال شما اضافه کند. شما وقتی وارد صفحه رهگیری مرسوله می‌شوید می‌توانید ریز محاسبه قیمت مرسوله پستی خود را ببینید در آن فاکتور این دو عامل شکستنی و مایعات تحت عنوان غیر استاندارد ذکر می‌شود. پس لازم است به این نکته نیز توجه کنید.
سرویس SMS مرسوله پستی نیز حدود ۷۰۰ تومان به هزینه ارسال مرسوله پستی شما اضافه می‌کند که وضعیت مرسوله را در مراحل مختلف به شماره موبایل وارد شده هنگام ثبت پیامک می‌کند.
و در آخر موردی که هزینه ارسال پست را بالاتر می برد حق شیفت هست باید بدانید که اگر بسته خود را قبل از ساعت ۱۴ ثبت کنید شامل حق شیفت نخواهد شد ولی اگر ساعت ثبت بین ۱۴ تا ۲۰ باشد حدود ۵۰۰ تومان و اگر ساعت ثبت مرسوله در سامانه پست بین ساعت ۲۰ الی ۷ صبح باشد یا در روز تعطیل ثبت شود ۱۱۰۰ تومان به هزینه ارسال افزوده خواهد شد.
اینگونه است که ممکن است یک مرسوله یک کیلو گرمی از تهران به مشهد که حداقل قیمت پست پیشتاز آن ۱۴۳۰۰ تومان است تا ۲۳۸۰۰ تومان افزایش یابد 🙂

شرکت لینک اکسپرس برای فروشگاه های اینترنتی که از خدمات لینک اکسپرس برای ارسال مرسولات تهران و البرز استفاده می‌کنند مرسولات پستی به شهر‌های دیگر را می‌پذیرد و آن‌ها را با حداقل هزینه قابل‌ثبت در سامانه پست ارسال می‌کند، بدون هیچ سرویس اضافه‌ای و بابت جمع‌آوری و ثبت هر مرسوله تنها ۱۰۰۰ تومان کارمزد دریافت می‌کند. برای ثبت درخواست مشاوره و همکاری می‌توانید این فرم را تکمیل کنید یا در ساعات اداری با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۹۸ تماس بگیرید.